Toughcarriers
Toughcarrier NSK je speciální řešení pro lineární pohyb, je to kompletní jednotka obsahující lineární válečkové vedení, kuličkový šroub a ložiska na podporu kuličkového šroubu.
Je určen pro zvláště vysoké zatížení, čehož bylo dosaženo změnou valivých elementů z kuliček na válečky. V parametru únosnosti a tuhosti dosahuje Toughcarrier čtyřikrát vyšších hodnot.
Tyto jednotky jsou připraveny k okamžité instalaci v obráběcích strojích, robotických manipukátorech, montážních a svařovacích linkách v automobilovém průmyslu nebo v měřících zařízeních.
Jednotky Toughcarrier a
Monocarrier jsou určené pro aplikace vysoce přesného a opakovatelného pozicování, které se často vyskytují v automatizovaných výrobních zařízeních. Oba typy aktuátorů se vyznačují výjimečně kompaktní konstrukcí a malou hmotností, přičemž povrchová úprava vozíků i vodicích drah zaručují vynikající odolnost proti korozi. Vzhledem k tomu, že v jednotkách již jsou obsaženy všechny potřebné komponenty - kuličkový šroub, podpůrná ložiska i lineární vedení,
je jejich instalace velmi rychlá.
Co je zvláště důležité, zákazník se může případ od případu rozhodnout, kterou řadu preferuje, bez nutnosti konstrukčních úprav. Je to proto, že jednotky Toughcarrier a Monocarrier MCH mají stejné vnější rozměry a jsou plně zaměnitelné.
Na straně pohonu je u jednotek Toughcarrier jako podpůrné ložisko kuličkového šroubu použito kuličkové ložisko s kosoúhlým stykem, zatímco na druhém konci šroubu je použito běžné kuličkové ložisko se zvýšenou únosností. Vozík proto jezdí zcela volně, bez jakéhokoliv odporu.
Pro mazání lineární jednotky se používá
mazací systém K1 vyvinutý firmou NSK, ovšem pro zajištění větší spolehlivosti a provozu bez potřeby údržby, a to i v prašném prostředí, je k dispozici volitelný kryt pro hřídel pohybového šroubu.
Lineární jednotky Toughcarrier, dodávané jako předem smontované pohybové osy se třemi základními velikostmi vozíku, jsou nabízeny v délkách 150 až 1 380 mm a v mnoha variantách vedení. Jednotky mohou být poháněny prostřednictvím ozubeného řemenu nebo přímo připojeným motorem.
Podrobnosti si můžete prohlédnout / stáhnout zde: