Kolejová vozidla

  • Rozsáhlá nabídka ložisek prémiové kvality 
  • Prvotřídní technická podpora
  • NSK – špičkový výrobce nápravových ložisek i ložisek pro trakční motory
Použití ložisek pro kolejová vozidla je velmi rozmanité od posuvu dveří až po ložiska do náprav, zejména se jedná o valivá ložiska pro trakční motory a převodovky i nápravové ložiskové sety.
Válečkové ložisko EM
Ložiska převodovek musejí snášet velké zatížení i vysoké rychlosti, navíc musejí být odolná vůči kývání, nárazům i extrémním teplotám. Nejčastěji se proto používají valivá ložiska s masivními klecemi.
Ložiska pro trakční motory byla konstruována pro dosažení delší životnosti, bezpečnosti a vysoké spolehlivosti. Tato ložiska musí splňovat požadavky na vysokou radiální i axiální únosnost, vysokou rázovou únosnost, vysokou rychlost a dlouhou provozní dobu bez údržby. Z těchto důvodů používá NSK superčisté ložiskové oceli. Vnitřní i vnější kroužky procházejí tepelnou rozměrovou stabilizací, jsou použity velmi pevné klece a izolovaný povrch boků a vnější strany vnějšího kroužku.
 
Aby se zabránilo elektrickému poškození ložiska, vyvinula společnost NSK izolovaná ložiska – použitím keramické nebo PPS vrstvy na povrchu ložiska. V trakčních motorech se používají izolovaná válečková a kuličková ložiska.
Ložiska NSK pro trakční motory
Izolovaná ložiska NSK pro trakční motory
Ložiska pro nápravy kolejových vozidel musejí splňovat velmi široké spektrum nároků. Jednak je to kombinace různých zatížení – vysoké statické a dynamické radiální zatížení, radiální nárazové zatížení i axiální zatížení. Navíc náprava hraje kritickou roli v bezpečnosti železničního provozu, proto musí být prováděny pravidelné kontroly, kdy dochází k demontáži, kontrole, údržbě a opětovné montáži komponent. Spolehlivá a jednoduchá procedura demontáže a opětovné montáže je proto dalším důležitým faktorem. 
 
Pro nápravy kolejových vozidel se používají kuželíková ložiska, válečková ložiskasoudečková ložiska podle výhod, který každý typ nabízí.
 
Pro zlepšení provozní účinnosti musejí ložiska do náprav nabídnout také delší inspekční intervaly. Na základě všech těchto nároků byla nabídnuta vyhovující řešení.

6 typů nápravových ložisek

Ložiska pro nápravy kolejových vozidel
  • RCT ložiska (těsněná kuželíková ložiska s koncovým víkem)
  • RCC ložiska (těsněná válečková ložiska s koncovým víkem)
  • Soudečková ložiska
  • Válečková ložiska kombinovaná s kuličkovými ložisky
  • Válečková ložiska s žebry
  • Kuželíková ložiska
BearingChecker
Jsme specialisty na efektivní a bezpečné nářadí pro montáž a demontáž ložisek a na diagnostické a kontrolní přístroje, které výrazným způsobem pomáhají monitorovat provoz rotujících částí. Tento sortiment výrazně šetří náklady na údržbu.
Pro železniční aplikace jsou zvlášť vhodné mobilní hydraulické stahováky, indukční ohřívače, případně středofrekvenční indukční ohřívače.
Mobilní hydraulický stahovák ložisek
Indukční ohřívač Betex 40 RMD-TURBO
železnice / Železnice

Jsme špičkou v našem oboru

Navrhneme pro vás technicky optimální řešení v co nejkratším čase. Ušetříme vám náklady a vždy víte, že jsme tu pro vás 24 hodin denně, 7 dnů v týdnu, 365 dnů v roce.
Coroll - výhody

Skladové zásoby za více než 100 mil Kč.

Skladové zásoby doplňujeme podle konkrétních potřeb našich zákazníků i požadavků trhu a dodáváme „just in time“
Coroll - výhody

Dodávky ze skladu do 24 hodin

Upravíme a dodáme i lineární vedení pro potřeby MRO maximálně do 24 hodin.
Coroll - výhody

25 let zkušeností v oboru

Můžete se spolehnout na naši odbornost získanou dlouholetou praxí
Coroll - výhody

Profesionální technická podpora

Náš zkušený technický tým zajišťuje zákazníkům komplexní poradenství.
Coroll - výhody

Garance kvality a původu zboží

Spolupracujeme s renomovanými světovými výrobci, jsme vždy schopni doložit původ zboží, garantovat kvalitu a ručit za jeho parametry.
Coroll - výhody

Pohotovostní služba 24/7

Smluvním zákazníkům poskytujeme nepřetržitou službu dodávek zboží.

To není vše

Důvodů, proč s námi začít spolupracovat je mnohem víc.
Podivejte se